Thursday, April 14, 2011

LAPORAN KURSUS KEPIMPINAN MANIKAYU PKK/PM SEKOLAH PENDIDIKAN KHAS

PPM Johor merupakaan negeri pertama mengadakan Kursus Kepimpinan Manikayu bagi Sekolah Pendidikaan Khas.Kursus ini telah diadakan pada 11-14 April 2011 di Pusat Koko Jabatan Pelajaran N.Johor.Pengarah Pelajaran Malaysia telah memaklumkan iaiatu semua Sekolah Pendidikan Khas menjadi Ahli Pengakap sahaja.

En Ab Rahman selaku Ketua Pengarah sekolah Pendidikan Khas Johor telah meresmikan kursus MK dan majlis penutupan oleh Ketua Pesuruhjaya Pengakap N.Johor.

Pada 13 April 2011 jam 1030 pagi,Executive PPM En zaki,Ketua Pesuruhjaya Latihan Negara Tn Hj Shukor Mohsin telah membuat lawatan ke kawasan perkhemahan ini.

Seramai 98 Pemimpin PKK/PM telah mengambil bahagian didalam aktiviti/perogrem.Pengakap Kelana JB merupakan urusetia dalam membantu kursus ini.

Bagi Pengenalan Ketua Kursus oleh En Ng Cheng Tong dan Kpt Rosila manakala Peringkat 1 oleh Tn Hj Ibrahim(PM) dan En Azlan Abd Jalil.(PKK)

Kursus ini telah dirancang mengikut siri.Iaitu siri 1 11-14 April 2011 (PKK/PM).Siri 2 Mei (PKK) dan siri 3(PM) Jun 2011.

Kemungkinan bulan Oktober akan dijalankan MK 3.1. dan 3.2.

Tahniah Pendidikan Khas Johor


No comments:

Post a Comment