Thursday, November 18, 2010

Krs Manikayu Pengenalan/Peringkat 1 PKK & Kempori PKK Daerah Kulaijaya

Photobucket

PPM daerah Kulaijaya dengan kerjasama Kumpulan ke 66 Kulaijaya telah mengadakan kursus diatas pada 11 hingga 14 November 2010 bertempat di Sek. Men. Tinggi Foon Yew Kulai. Seramai 34 orang pemimpin PKK dari beberapa daerah di negeri Johor menyertai kursus ini yang dirasmikan oleh Tn. Hj. Ibrahim bin Abdullah - Pengerusi Latihan Negeri Johor. Ketua kursus bagi Pengenalan ialah Cik See Kwai Liang - ADC Segamat dan peringkat 1 diketuai oleh En. Ng Cheng Tong - Johor Bahru.

Pada masa yang sama Pasukan Pengakap Kumpulan 66 Kulaijaya SM Foon Yew kulaijaya menganjurkan Kempori PKK daerah Kulaijaya yang diadakan di tempat yang sama. Seramai hampir 400 orang PKK dari beberapa daerah di negeri Johor hadir menyertai kempori ini yang juga julung kali di adakan di daerah Kulaijaya. Antara aktiviti yang dijalankan seperti aktiviti base tarian, kawad. ikatan, flying fox, mongkey bridge, sukan, permainan dan berbagai lagi. majlis penutup bagi Kursus manikayu dan Kempori disempurnakan oleh Tn. Hj. yaacob bin Karim - Ketua Pesuruhjaya Negeri Johor. Turut hadir ialah En. Ramli bin Sharip - Pemangku Pesuruhjaya Daerah Kulaijaya.

Diucapkan tahniah dan syabas kepada Ketua Kursus MK En. Ng Cheng Tong dan Cik See Kwan Lian serta jurulatih dan pembimbing. Juga tahniah kepada En. Trevor Lee dan para pegawai/urusetia dalam menjayakan Kempori PKK Daerah Kulaijaya

Photobucket
Peserta kursus sedang mendengar sessi modulnya

Photobucket
Penyampaian persembahan terbaik oleh Ketua
Kursus Mk Peringkat 1

Photobucket
Peserta MK juga berpeluang mencuba menyeberangi
Mongkey Bridge

Photobucket
Perasmian simbolik kursus Mk yang disempurnakan
oleh Tn. Hj. Ibrahim Abdullah - Pengerusi PLNJ

Photobucket
Aktiviti base kawad kaki

Photobucket
Peserta MK sedang mengendalikan campfire untuk
Kempori PKK

Photobucket
Kemeriahan peserta PKK di Malam campfire

Photobucket
Aktiviti base panjat menara

Photobucket
Aktiviti Base - Flying Fox

Photobucket
Aktiviti base - Tarian Hutan

Photobucket
Ketibaan Tn. Hj. Yaacob Karim bersama Tn. Hj. Ibrahim
dan VIP yang lain

No comments:

Post a Comment